Här kan ni följa mina förberedelser inför "The toughest footrace on earth" Marathon Des Sables. Ett lopp om 25 mil genom Sahara.
Jag började springa sommaren 2009 när jag förlorade min dotter Lisa 14 år. Det var min kompis Fredrik som fick med mig ut på löprundor. Löpningen har varit en enorm hjälp i mitt sorgearbete. Idag har jag ett fungerande liv och jag älskar livet igen.

Så ofta jag får tillfälle föreläser jag om min väg tillbaka till ett fungerande liv och de verktyg jag använt, förberedelserna inför mitt äventyr i öknen i april, min löpning, inspiration, mål och målbilder.
Lisa pratade ofta om att hon ville bli barnläkare. Jag tror hon hade kommit att arbeta för Läkare Utan Gränser. En organisation som jag tycker är fantastisk och som hjälper så många. Nu vill jag hjälpa dem. Därför har jag startat en insamling. Stöd insamlingen till Läkare Utan Gränser genom att satsa valfritt antal kronor. Ett bidrag lämnar ni genom att klicka på bilden "Läkare Utan Gränser" till vänster.


söndag 4 november 2012

Så Mycket Bättre eller Nattmarathon på Österlen ?


Vad ska man göra en vanlig lördagkväll i november? Äta något gott och dricka ett gott vin för att sedan bänka sig i sköna soffan framför Så Mycket Bättre eller dra till Simrishamn och springer ett marathon i mörker, bitvis snöblandat regn och ca 4 grader. Ett lätt val - Nattmarathon på Österlen. 

Det blev en helkväll på Österlen. Vilket härligt lopp och fantastiskt arrangemang. Ett marathon efter mörkrets inbrott under ljusfesten på Österlen. Med start i Gärsnärs, förbi Gärsnäs slott, genom Hammenhög två gånger, genom Borrby, ut på riktigt mörka vägar där pannlampa fick göra nytta, genom Östra Hoby, drickakontroll i Skillinge och Brantevik, i Brantevik hördes vågskvalp och det luktade hav, slutligen en fin målraka på kullersten i Simrishamn. Vägarna kantades långa sträckor av marshaller. Det var ljusspel på slottsväggarna och fyrverkerier på den mörka himlen. Vi var fyra grabbar som höll ihop hela vägen och snackade om det mesta och kanske framförallt hur stora öl som skulle drickas efter målgången. Vi hade fantastiskt roligt och kilometrarna mot mål försvann i ett nafs. Tiden går fort när man har roligt och då höll vi ändå på ganska länge. Det är fasiken så mycket roligare att springa marathon i tillsammans.  Efter målgång, dusch och ombyte var det After Run på Evelinas Kök i Simrishamn där det bjöds på pizza. En hel restaurang med likasinnade, halvgalna löpare, som precis sprungit ett nattmarathon. Alla med ett fånigt leende på läpparna trots att vissa hade svårt att gå för att hämat de mycket fina priserna som lottades ut. En timme efter midnatt styrde vi bilen hemåt. Trötta men lyckliga. Vi var alla eniga att detta var en fantastisk upplevelse som måste göras om nästa år.
Tack Jonas för att du drog med mig på detta äventyrt. Även ett stort tack till Crisp Team. Ni har skapat ett fantastiskt lopp som är en upplevelse utöver det vanlig.


Nummerlappshämtning på mysigt fik i Simrishamn.

Vilket ledde till uppladdning med chillfika tillsamman med bröder brothers. 

Tid för start.

Inte helt överens med kameran ännu. Men det ska föreställa ljusspelet på Gärsnäs slott.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar