Här kan ni följa mina förberedelser inför "The toughest footrace on earth" Marathon Des Sables. Ett lopp om 25 mil genom Sahara.
Jag började springa sommaren 2009 när jag förlorade min dotter Lisa 14 år. Det var min kompis Fredrik som fick med mig ut på löprundor. Löpningen har varit en enorm hjälp i mitt sorgearbete. Idag har jag ett fungerande liv och jag älskar livet igen.

Så ofta jag får tillfälle föreläser jag om min väg tillbaka till ett fungerande liv och de verktyg jag använt, förberedelserna inför mitt äventyr i öknen i april, min löpning, inspiration, mål och målbilder.
Lisa pratade ofta om att hon ville bli barnläkare. Jag tror hon hade kommit att arbeta för Läkare Utan Gränser. En organisation som jag tycker är fantastisk och som hjälper så många. Nu vill jag hjälpa dem. Därför har jag startat en insamling. Stöd insamlingen till Läkare Utan Gränser genom att satsa valfritt antal kronor. Ett bidrag lämnar ni genom att klicka på bilden "Läkare Utan Gränser" till vänster.


söndag 18 november 2012

Ninaninaninana - veckans boktips


Jag som trodde att min fru tyckte att mitt liv kretsade för mycket kring löpning i allmänhet och Marathon Des Sables i synnerhet. Men vilken fin present jag fick i fredags. En bok bara om Marathon Des Sables. Kanske var hennes baktanke att jag skulle tillbringa mer tid i läsfotöljen hemma i helgen. Istället för att ge mig ut och löpa runt.  Jag blev i alla fall himla glad för boken. 


Första testätningen av frystorkat idag innan helgens andra långpass. Biffgryta med kantareller stod på menyn. Ingen gastronomisk höjdpunkt i mitt liv precis. Men faktiskt helt OK. Väl i öknen kommer det säkert smaka fantastiskt. 


Veckan som gick fick jag ihop totalt 81 km. Det började med några lugna pass efter förra helgens pers på Bromölla marathon. I helgen blev det två långpass, lördag 21 km och söndag 29 km. Söndagens pass genomfördes dessutom med ryggsäck och 4 kg packning. Det börjar faktiskt kännas ganska ok att köra långpass två dagar efter varandra. Snart får det bli långpass tre dagar efter varandra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar