Här kan ni följa mina förberedelser inför "The toughest footrace on earth" Marathon Des Sables. Ett lopp om 25 mil genom Sahara.
Jag började springa sommaren 2009 när jag förlorade min dotter Lisa 14 år. Det var min kompis Fredrik som fick med mig ut på löprundor. Löpningen har varit en enorm hjälp i mitt sorgearbete. Idag har jag ett fungerande liv och jag älskar livet igen.

Så ofta jag får tillfälle föreläser jag om min väg tillbaka till ett fungerande liv och de verktyg jag använt, förberedelserna inför mitt äventyr i öknen i april, min löpning, inspiration, mål och målbilder.
Lisa pratade ofta om att hon ville bli barnläkare. Jag tror hon hade kommit att arbeta för Läkare Utan Gränser. En organisation som jag tycker är fantastisk och som hjälper så många. Nu vill jag hjälpa dem. Därför har jag startat en insamling. Stöd insamlingen till Läkare Utan Gränser genom att satsa valfritt antal kronor. Ett bidrag lämnar ni genom att klicka på bilden "Läkare Utan Gränser" till vänster.


söndag 7 april 2013

Nu har Johan sprungit igenom första etappen och skickat ett brev med avstånd och tid!
  Hej! I mål efter en mycket tuff etapp på 37.4 km. Den var mycket kuperad och tuff. Det gick lysande fram till 25 km då båda benen krampade. Fick sedan gå till 35 km. Tiden blev ca 4.45. Jag är mycket nöjd. Naturupplevelsen är fantastisk. Allt är faktiskt fantastiskt. Placeringen vet jag inte men den kan ni nog se på loppets hemsida. Jag var i alla fall näst snabbast i tältet. Sista 2 km fick jag medvind. Undra var den kom ifrån :-) Jag har förstått att insamlingen går bra och det ger mycket energi. Ett stort varmt tack till alla bidragsgivare. Det är en fantastisk stämning och nu blir det att återhämta sig inför morgondagens 30 km som tydligen innehåller mycket sand.

Som ni hör verkar det gå bra för honom utöver krampen och vi håller tummarna för att morgondagen går ännu bättre. Två nya artiklar/intervjuer har dykt upp, den ena i Kvällsposten och den andra i SR.

  // Nils

3 kommentarer:

  1. Helt fantastiskt, var inne och kikade på Marathon des Sables sida och Johan låg rankad efter dagens etapp1 som nr 174.
    Det är inte bara otroligt bedrift att ta sig igenom ett sånt här lopp, att dessutom knalla in på så bra position är ju inte riktigt klokt så imponerande det är.
    Heja Johan!
    /Kristel

    SvaraRadera
  2. Johan, du är fantastisk och medvinden vet vi var den kommer ifrån.....
    Massor av kramar

    SvaraRadera
  3. Hur har det gått idag, på etapp 2? Är nyfiken!

    SvaraRadera