Här kan ni följa mina förberedelser inför "The toughest footrace on earth" Marathon Des Sables. Ett lopp om 25 mil genom Sahara.
Jag började springa sommaren 2009 när jag förlorade min dotter Lisa 14 år. Det var min kompis Fredrik som fick med mig ut på löprundor. Löpningen har varit en enorm hjälp i mitt sorgearbete. Idag har jag ett fungerande liv och jag älskar livet igen.

Så ofta jag får tillfälle föreläser jag om min väg tillbaka till ett fungerande liv och de verktyg jag använt, förberedelserna inför mitt äventyr i öknen i april, min löpning, inspiration, mål och målbilder.
Lisa pratade ofta om att hon ville bli barnläkare. Jag tror hon hade kommit att arbeta för Läkare Utan Gränser. En organisation som jag tycker är fantastisk och som hjälper så många. Nu vill jag hjälpa dem. Därför har jag startat en insamling. Stöd insamlingen till Läkare Utan Gränser genom att satsa valfritt antal kronor. Ett bidrag lämnar ni genom att klicka på bilden "Läkare Utan Gränser" till vänster.


måndag 8 april 2013

Nu är etapp 2 avklarad! Här är Johans brev:

Rapport dag 2
Dagens etapp var 30 km. Men den var gjord för bergsgetter och det är inte jag. Till första checkpointen gick det riktigt bra. Men från 15 till 19 km var det klättring med både armar och ben. Lutningen var 25%. Men utsikten från toppen var underbar. Det var värt klättringen. Sedan trodde jag det skulle vara lugnt. Men från 24 till 26 km var det en ny klättring med ben och armar. Min sluttid blev 4 tim 50 min. Jag är mycket nöjd for klättring ar inte min grej.

Tusen tack för alla fina mail jag fick i tältet igår kväll. Jag fick klart flest och jag tror de andra var lite avundsjuka. Fortsätt skriv för det ger en enorm styrka.
Just nu är jag enormt sugen på en kall öl.

Som ni läser går det bra för honom!

// Nils

4 kommentarer:

  1. Så roligt att du uppdaterar oss som går runt och funderar på hur det har gått. Idag hade jag en riktig SKITdag på jobb och så tänkte jag att "jaja, gnäll lagom, Johan, HAN är minsann och flänger runt i en öken, DÄR kan man få gnälla över att det är lite motigt.. hahaha
    Tack för perspektivet ;)
    /Kristel

    SvaraRadera
  2. Hej Nils -

    Det er fantastisk. Flot klaret. Keep up the spirit.

    Fra din sidemand på flyet til Madrid...

    Fortsat held og lykke,
    Hilsen, Ronnie

    SvaraRadera
  3. Duktigt jobbat! Har skålat för dig i bubblor i kväll för du ville väl vara med å fira min födelsedag! Du är toppenkille önskar dig lycka till på dina strapatser genom öknen! Jag vet att du klarar av det med flaggan i topp. Håller tummarna att du inte skadar dig! Kram

    SvaraRadera
  4. Hej Johan!
    Vi följer din blogg och imponeras av din styrka att genomföra ökenloppet. Skönt att du har underbara Lisa med dig.
    Hälsningar Bertil, Pernilla och Ebba i Furulund. Filip hejar från Australien.
    PS.Jag (Bertil) har sprungit Kävlingerundan i dag, i regn.Inte mycket att komma med jämfört med dina prestationer. DS.

    SvaraRadera